مزایا و معایب زندگی در آلمان

Advantages of living in Germany

مزایا و معایب زندگی در آلمان
داشتن اطلاعات کافی در رابطه با مزایا و معایب زندگی در آلمان برای کسانی که جهت تحصیل، اقامت و یا کار قصد مهاجرت به این کشور را دارند بسیار مهم است. زیرا داشتن اطلاعات کافی و شناخت مزایا و معایب کشوری که تاکنون در آن حضور نداشته ‌اند برای اتخاذ تصمیم ‌های مهم و برنامه ریزی هدفمند بسیار موثر است. در این مطلب تصمیم داریم مزایا و معایب زندگی در کشور آلمان را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما نیز جزو کسانی هستید که به دلایل مختلف قصد مهاجرت به آلمان را دارید؛ پیشنهاد می دهیم تا انتهای مطلب جهت ارتقاء اطلاعات خود در این رابطه، تا انتها ما را همراهی کنید.

Advantages of living in Germany


زندگی در آلمان
کشور آلمان یکی از کشورهای اروپایی پیشرفته و صنعتی به شمار می ‌رود و به دلیل داشتن اقتصاد قوی موقعیت ایده ‌آلی جهت جذب نیروهای متخصص در حوزه های مختلف صنعتی دارد. همچنین به دلیل پایین بودن نرخ رشد جمعیت در آلمان، در حال حاضر یکی کشورهای مهاجر پذیر به شمار می رود.
این کشور از نظر جمعیت پس از روسیه، رتبه دوم در اروپا را دارد و از نظر اقتصادی نیز صاحب چهارمین اقتصاد بزرگ دنیا است. برخی از خدمات رایگانی که در این کشور پیشرفته اروپایی به شهروندان ارائه می ‌شود، شامل سیستم مراقبت بهداشتی همگانی، امنیت اجتماعی، تحصیلات پایه و دانشگاهی می باشد. یکی از مهمترین ویژگی های کشور آلمان که افراد زیادی را از اقصی نقاط دنیا برای کسب موقعیت کاری ایده آل راهی آن می کند این است که سطح فساد و رانت خواری در آن بسیار پایین است. همچنین نرخ بیکاری پایینی نیز دارد و در شمار کشورهایی می باشد که در حوزه فناوری و نوآوری به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته است.
مخارج زندگی در آلمان
در مقایسه با دیگر کشورها مخصوصاً کشورهای اروپایی مخارج زندگی در آلمان بسیار مناسب تر است. به طوری که هر شهروند آلمانی می تواند با صرف ۸۰۰ یورو در طی یک ماه زندگی ایده‌ آلی داشته باشد. از نظر تحصیلی آلمان موقعیت خوبی دارد و در حال حاضر برخی از دانشگاه های آن در بین بهترین دانشگاه های معتبر دنیا قرار دارد. از این رو کسانی که به قصد تحصیل، این کشور را جهت مهاجرت انتخاب می کنند، شانس بیشتری برای موفقیت و رسیدن به آرمان ها و درجات علمی بالا دارند.

Advantages of living in Germany

مزایای زندگی در آلمان
یکی از بهترین و مدرن ترین کشور های موجود در اتحادیه اروپا کشور آلمان می باشد. هرچند در قرن بیستم این کشور شکست ها و ناکامی های متعددی را تجربه کرده است. اما خیلی سریع توانست از شکست ها و ناکامی ها عبور کند و خود را در شمار کشورهای توسعه یافته جهان قرار دهد. همه این موارد و همچنین موارد ذکر شده در مباحث قبلی دست به دست هم داده‌ اند و شرایطی را فراهم کرده ‌اند که زندگی در کشور آلمان با مزایای مختلفی به همراه باشد. برخی از مهمترین مزایای زندگی در آلمان شامل موارد زیر است.
حمل و نقل عمومی کارآمدی دارد
حمل و نقل عمومی آلمان بسیار پیشرفته و به روز است. شبکه بزرگ سیستم حمل و نقل عمومی این کشور کاملاً ایمن و قابل اعتماد می باشد. از این رو مسافرت با استفاده از شبکه حمل و نقل عمومی آن با دغدغه و نگرانی خاصی به همراه نیست. حتی شهروندان آن می توانند با استفاده از حمل و نقل عمومی به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا نیز سفر کنند.

Advantages of living in Germany

شرایط ایده آلی برای تحصیل دارد
همانطور که در مطالب قبلی به این نکته اشاره کردیم این کشور معتبرترین دانشگاه های بین المللی را در قلب خود دارد. اما برخلاف تصور علی رغم سیستم آموزشی با کیفیت هزینه تحصیل در آن، همه مقاطع بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. ناگفته نماند که شرایط ایده‌ آل تحصیل فقط شامل حال شهروندان آلمانی نمی شود. بلکه همه کسانی که از دیگر کشورها به قصد تحصیل به آلمان مهاجرت می‌ کنند، امکان تحصیل رایگان در سیستم آموزشی کارآمد و قوی این کشور را دارد. در واقع آلمان همواره بهترین شرایط را برای همه کسانی که قصد دارند در یک شرایط ایده آل پله های ترقی علمی پشت سر بگذارند بهترین و مطلوب ترین گزینه به شمار می رود.
مردمانی وقت شناس و خوش قول دارد
یکی از بارزترین ویژگی های شخصیتی آلمانی های اصیل وقت شناسی است. بنابراین اگر یک آلمانی با دوست، همکار و یا هر شخص دیگری قرار ملاقات بگذارد، دقیقاً راس همان ساعت در محل قرار حضور پیدا می ‌کند.
آمار جرم و جنایت در آن بسیار پایین است
در آلمان نسبت به دیگر کشورها اعمال مجرمانه نرخ بسیار پایینی دارد. به همین دلیل شهروندان آن در مقایسه با دیگر کشورها با امنیت و آرامش بیشتری زندگی می کنند.

Advantages of living in Germany


مجهز به سیستم جامع رفاه است
به لطف حمایت ‌های دولت مردان آلمانی شهروندان این کشور کیفیت زندگی خوب و مطلوبی دارند. به عنوان مثال بر اساس آمارهای بهداشت سازمان جهانی کشور آلمان سیستم مراقبت های بهداشتی بسیار ایده آلی دارد. این کشور در حال حاضر از بین همه کشورهای دنیا از نظر سیستم مراقبتی و بهداشتی در رتبه ۲۵ جای گرفته است. یا در مثال دیگر هرگاه یک کارمند آلمانی به هر دلیلی شغل خود را از دست بدهد تا یک سال دیگر و یا تا زمانی که شغل جدیدی به دست بیاورد از دولت حمایت مالی دریافت می‌ کند.
امنیت شغلی بالایی دارد
برخلاف آن چیزی که در فیلم های آمریکایی به تصویر کشیده می ‌شود در کشور آلمان کارمندان آن موقعیت بسیار ایده آلی دارند. به نحوی که هیچ کارمندی به راحتی شغل خود را از دست نمی دهد. همچنین کارفرمایان نیز به راحتی نمی توانند نیروهای کاری خود را از کار اخراج کنند.
شهروندان آلمانی اصیل اخلاق کاری بالایی دارند
یکی دیگر از خصوصیت اخلاقی مردمان این کشور قابل اعتماد بودن آن ها است. به همین دلیل زمانی که انجام کاری به آنها محول می ‌شود از تمام نیرو و تخصص خود برای انجام بهینه آن بهره می گیرند.
در آن دسترسی به سایر کشورهای اروپایی راحت است
سفر از آلمان به دیگر کشورهای اروپایی شرایط بسیار راحتی دارد. به نحوی که شهروندان این کشور می توانند به راحتی با استفاده از قطار و اتوبوس در عرض چند ساعت به کشورهای اروپایی دیگر سفر کنند. همین امر سبب شده است که زندگی در آلمان از نظر گردش و خوشگذرانی بسیار ایده ‌آل باشد

.Advantages of living in Germany


معایب زندگی در آلمان
علیرغم همه مزایای نامبرده باید گفت که زندگی در این کشور یک سری معایبی ا نیز در پی دارد. به طور کلی برخی از مهمترین معایب زندگی در کشور آلمان شامل موارد زیر است.
برای گیاهخواران تنوع غذایی بسیار محدودی دارد
به طور کلی تنوع غذایی در کشور آلمان بسیار بالا است و همچنین امکان دسترسی به غذاهای سنتی و پرطرفدار دیگر کشورها نیز در آن به آسانی فراهم می باشد. اما از آنجایی که سوسیس، کالباس و دیگر غذاهای گوشتی در این کشور بسیار رایج است و همچنین طرفداران زیادی دارد، کسانی که گیاه خوار هستند برای داشتن تنوع غذایی مناسب در این کشور به مشکل برمی خورند.
در آخر هفته همه مراکز فروش این کشور تعطیل هستند
آخر هفته در کشور آلمان روز یکشنبه است. در این روز به غیر از جایگاه های سوخت تقریباً همه مراکز فروشگاهی و اداری تعطیل است. همین امر شهروندان این کشور را مجاب می‌ کند که روز قبل از آن، برای تهیه مایحتاج خود وارد عمل شوند.
مردمانی رک دارد
کسانی که برای اولین بار به کشور آلمان سفر می کنند در اولین برخورد شاید با خود فکر کنند که این کشور چه مردمان بی ادب و بی ملاحظه ای دارد. اما باید گفت که آلمانی ها کاملاً رک و صادق هستند. به همین دلیل طبق عادت واقعیت ها را کاملاً صریح و بی حاشیه عنوان می‌کنند.

Advantages of living in Germany

برای زندگی در آلمان حتماً باید زبان آلمانی را فرا گرفت
مهاجرانی که به کشور آلمان سفر می کنند علی رغم داشتن تسلط کامل بر زبان انگلیسی جهت برقراری ارتباط کاری و اجتماعی در این کشور حتماً باید زبان آلمانی را نیز یاد بگیرند.
مالیات بالایی از شهروندان اخذ می شود
دیگر معایب زندگی در کشور آلمان بالا بودن میزان مالیات است. گاها مشاهده شده است که برخی از کسب و کارها مجبور هستند تا ۴۰ درصد از درآمد خود را به عنوان مالیات به خزانه دولت واریز کنند. به جرات می توان گفت یکی از مهم ترین عواملی که افراد زیادی را از مسافرت به آلمان منصرف می کند بالا بودن نرخ مالیات در آن است.
آب و هوای سرد و بارانی دارد
به طور کلی آلمان کشوری است که سرشار از زیبایی های بصیری و مناظر طبیعی جذاب و چشم نواز است. اما مطابق با تحقیقات به عمل آمده مشخص شده است که حدوداً ۳۶ درصد از کسانی که به این کشور مهاجرت کرده‌ اند از آب و هوای سرد و بارانی آن شکوه دارند.



مزایا و معایب زندگی در آلمان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کمک خواستن؟ 
مشاوره رایگان
سلام! برای چت کردن در واتس اپ یکی از اعضای ما را در زیر کلیک کنید
ما معمولا در چند دقیقه پاسخ می دهیم
درخواست مشاورهاینستاگرام تماسواتساپ