شرایط کار در آلمان

Working conditions in Germany

.

شرایط کار در آلمان
بسیاری از مردم کشور ما برای کسب فرصت های شغلی بیشتر به کشورهای اروپایی و آمریکایی مهاجرت می کنند. در این میان کشور آلمان یکی از بهترین کشورها برای دریافت ویزای شغلی به شمار می رود. با بررسی قوانین و مجموعه نکات پذیرش نیروی کار این کشور می توانید، بهترین فرصت ها را برای اشتغال در آن بیابید. در این خصوص در نظر گرفتن شرایط کار، شرایط حقوق و دستمزد، شرایط بیمه و… در هر یک از مشاغل موجود در این کشور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

Working conditions in Germany


بررسی مشاغل مورد نیاز کشور آلمان
شاید اولین گام برای اقدام به دریافت ویزای شغلی این کشور، آشنایی با حرف و مشاغلی است که در این کشور مورد توجه قرار دارند. آلمان در برخی از شاخه های شغلی با کمبود نیرو مواجه شده که با ارائه ویزای شغلی به مردم کشورهای بیگانه سعی در جبران آن دارد. برخی از این مشاغل به شرح زیر می باشند:
زیر گروه پرستاری و مراقبت در بخش مراقبت و درمان
مشاغل مهم فنی که در هر یک از آن ها افراد با قابلیت های شغلی و مهارت های فنی مختلف مشغول به کار می شوند.
فناوری اطلاعات که این روزها از مهمترین فعالیت های اقتصادی جهان به شمار می رود و یکی از مشاغل پول ساز کشورهای خارجی است.
پزشکی و سلامت که در زیر گروه بهداشت و درمان دسته بندی می شود.
مشاغل مربوط به بازاریابی و فروش که از فعالیت های تجاری مخصوص این کشور به شمار می رود.
بخش مهندسی با شاخه های متعدد عمرانی، برق و…
زیر گروه علوم پایه و تحقیقات که مشاغل متعددی در این حیطه برای متقاضیان در نظر گرفته می شود.

Working conditions in Germany

شرایط کار در آلمان برای مرخصی
برای بررسی شاریط کار در آلمان باید با برخی از قوانین موجود در این کشور نیز آشنایی داشته باشید و آن ها را به دقت بررسی کنید. به این ترتیب با تسلط بیشتر بر قوانین، در این حوزه های شغلی حضور به عمل می آورید. برخی از مهمترین قوانین مربوط به هر نوع کسب و کاری، قوانین مرخصی در آن است. افراد در طول هر سال با مشکلات متعددی رو به ور می شوند که ناچارا ملزم به ترک محل کار خود خواهند شد. عواملی مانند بیماری، زایمان برای بانوان و… از این مجموعه دلایل به شمار می روند. در شرکت های آلمانی قوانین به خصوصی برای این نیاز کارکنان در نظر گرفته می شود که برخی از آن ها را در ادامه بررسی می کنیم.
مرخصی برای بیماری
در صورتی که هر یک از کار کنان شرکت ها و مراکز خصوصی در این کشور، دچار امراض مختلف شوند، قادر به استفاده از مرخصی بیماری تخصیص داده شده ب کارکنان خواهد بود. در صورتی که فردی به چنین مشکلاتی برخورد کند، تا شش هفته حقوق و بیمه دریافت می کند و در این 6 هفته از مرخصی های قانونی این کشور استفاده می کند. اما در صورتی که مدت بیماری او افزایش یابد، به صلاحدید پزشک از شرایط مرخصی استفاده می کند.
مرخصی زایمان
یکی از مهمترین مشکلات بانوان شاغل، مرخصی زایمان است. در کشور آلمان شرایط ویژه ای برای مادران در نظر گرفته می شود. مادران در آلمان تا 6 هفته قبل از زایمان از شرایط مرخصی با حقوق و بیمه استفاده می کنند. همچنین پس از زایمان نیز از شرایط مرخصی 8 هفته ای با حقوق و بیمه استفاده خواهند کرد. هر یک از این شرایط کار برای بانوان شاغل بسیار مطلوب خواهند بود و آرامش شغلی آن ها را در این کشور فراهم می کند.
مرخصی نگهداری از فرزند
یکی دیگر از شرایط مرخصی قانونی در این کشور در خصوص مراقبت از فرزند محسوب می شود. هر یک از والدین تا 3 سال می توانند، از این شرایط مرخصی استفاده کنند. این شرایط نگهداری قابل انتقال به همسر خواهد بود. یعنی تنها یکی از والدین قادر به استفاده از این میزان مرخصی خواهد بود. آن ها می توانند به صورت توافقی مرخصی خود را به دیگری انتقال داده و از این سه سال به صورت مشترک استفاده نمایند. در این مدت 65 تا 100 درصد دستمزد افراد از سوی کارفرمای مربوطه پرداخت می شود و به این ترتیب شرایط کاری مناسبی برای آن ها فراهم می شود.
جمع بندی
در این گزارش در خصوص شرایط کار در آلمان اطلاعات دقیقی به دست آوردید که به شما کمک می کنند، بهترین استفاده را از این نوع ویزا به عمل آورید. در این کشور بهترین تمهیدات شغلی برای افراد در نظر گرفته می شود که به آن ها کمک می کند از شغل خود در کنار شرایط زندگی بهترین استفاده را داشته باشند. البته سخت گیری های بسیاری در جریان کار در این کشور به وجود می آید. آلمان کشوری قانون مند است و افراد برای حضور در عرصه های شغلی این کشور باید به این قوانین مهم احترام بگذارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کمک خواستن؟ 
مشاوره رایگان
سلام! برای چت کردن در واتس اپ یکی از اعضای ما را در زیر کلیک کنید
ما معمولا در چند دقیقه پاسخ می دهیم
درخواست مشاورهاینستاگرام تماسواتساپ