اعزام کادر درمان به آلمان در سال 2021

اعزام کادر درمان به آلمان

اعزام کادر درمان به آلمان


اعزام کادر درمان به آلمان

شرایط و هزینه ها

از آن جایی که کشور آلمان در زمینه های مختلف درمانی با کمبود نیرو مواجه است، کادر درمان سایر کشور ها فرصت های فراوانی را برای کاریابی در آلمان پیدا کرده اند.

با این وجود بحث درمان در آلمان بسیار دقیق و منظم است و علاقه مندان به کار در این کشور باید از فیلتر های مختلف رد شوند تا به شرایط مورد پسند کشور آلمان برسند.

موسسه کاریابی بین المللی آرین با سال ها تجربه، کلیه مراحل کاریابی در خارج از کشور را برای متقاضیان انجام می دهد و کار های خود را زیر نظر وزارت کار پیش می برد.

انتخاب ویزای مناسب برای اعزام کادر درمان به آلمان

اتحادیه اروپا به منظور جذب متخصصان دارای شرایط، جهت کار در آلمان، کارت آبی را که یک مجوز معتبر است، در نظر گرفته است. مزیت اصلی این کارت، ایجاد مسیری سریع و آسان برای دریافت مجوز اقامت دائم است.

اگر به هر دلیلی کارت آبی برای شما صادر نشد، می توانید با مجوز کار، برای کسب مجوز اقامت، اقدام کنید. با این که با چنین شرایطی باید مراحل بیشتر و سخت تری را طی کنید، اما این مجوز نیز مجوزی معتبر و کاربردی در آلمان است و در نهایت حقوق آن با حقوق کارت آبی تفاوتی ندارد.

ویزای مناسب، یکی از شرایط اعزام کادر درمان به آلمان

اخذ مجوز پزشکی و معادل سازی مدرک تحصیلی

یکی از راه های مهاجرت به آلمان، دریافت مجوز پروبیشن است، که توسط دولت آلمان صادر می شود و به پزشکان اجازه کار می دهد. البته این روش نیز شرایط خاص خود را دارد.

در ابتدا، پزشکان خارجی پیش از تقاضا باید شغل معینی داشته باشند. از آن جایی که این کشور یک کشور فدرال است، در طی اعزام کادر درمان به آلمان، یکی از ایالت های این کشور باید مدارک تحصیلی متقاضی را تایید کند.

به تایید رساندن مدارک تحصیلی توسط یکی از ایالت ها، فرایندی است که حدود ۶ ماه طول می کشد.

در صورتی که مدرک پزشکی شما از کشور غیر اروپایی صادر شده باشد، تعیین صلاحیت تحصیلی شما مدت زیادی طول می کشد. با مجوز پروبیشن هم می توانید کار کنید و هم می توانید به عنوان یک پزشک در آلمان ساکن شوید.

اعزام کادر درمان به آلمان

معادل سازی مدرک تحصیلی جهت اعزام کادر درمان به آلمان

برای معادل سازی مدرک تحصیلی، متقاضی باید دارای شماره نظام پزشکی باشد و مدرک خود را با ریز نمرات ارائه دهد. اگر فرد متقاضی در زبان آلمانی در سطح A1 باشد می تواند در آلمان تا سطح B2 بدون هیچ هزینه ای زبان این کشور را بیاموزد. کادر درمان پس از رسیدن به مرحله C1 باید دو سال به عنوان دستیار کار کنند و پس از دو سال در صورت قبولی در آزمون پایانی می توانند به عنوان پزشک شروع به فعالیت کنند.

پزشکی، رشته ای مناسب جهت اعزام کادر درمان به آلمان

لازم به ذکر است که پرستاران متقاضی، برای اعزام باید حداقل یک سال سابقه کاری داشته باشند. با ارائه مدارک تحصیلی، دولت آلمان بر اساس نیاز های بیمارستان ها، محل فعالیت هر پرستار را تعیین می کند. بنابراین پرستار متقاضی باید یک دوره ۶ تا ۱۲ ماهه را بگذراند. این دوره برای پرستاران با سابقه، کمتر است.

نکاتی راجع به اعزام کادر درمان به آلمان

زبان:

یک پزشک به عنوان یک درمانگر، باید با بیماران خود ارتباط بر قرار کند تا احساس و درد آن ها را درک نماید تا بتواند تشخیص درست را داشته باشد. بنابراین زبان عاملی است که می تواند این ارتباط را بین پزشک و بیمار ایجاد کند. هم چنین هنگام مراجعه به سفارت آلمان برای اخذ ویزا، نشان دادن مدرک زبان جهت اعزام کادر درمان به آلمان ضروری است.

لازم است که یک پزشک مقیم آلمان، با وجود سختی های موجود در یادگیری زبان، آن را بیاموزد تا بهترین عملکرد را داشته باشد.
تسلط به زبان دیگر کشور ها به سطوح مختلفی تقسیم بندی می شوند. برای شروع به کار در آلمان حداقل سطح شما باید B2 باشد. البته در اکثر ایالت های فدرال به دلیل قوانین مختلف به حداقل سطح C1 نیاز دارید.

با وجود این که زبان آلمانی و انگلیسی، هم ریشه هستند، اما زبان آلمانی بیشتر شبیه به زبان اسکاندیناوی است؛ بنابراین برای اعزام کادر درمان به آلمان، صرفا تسلط بر زبان انگلیسی کافی نیست و افراد باید کاملا با زبان آلمانی آشنایی داشته باشند.
در آلمان مدارس زبانی برای برگزاری دوره های زبان آموزی ایجاد شده است که پس از پایان دوره ها با برگزاری آزمون، سطح متقاضیان را می سنجند.

حقوق:

در کشور آلمان کادر درمان از طریق شغلشان حقوق خوبی دریافت می کنند که البته در ازای این حقوق بالا، کار و مسئولیت فراوانی را نیز به دوش می کشند. حقوق کادر درمان تا حد زیادی به حرفه و میزان سابقه آن ها بستگی دارد. در بیمارستان ها، کادر درمان با توجه به عملکرد و تجربه شان، ترفیع می گیرند که این ترفیع با افزایش حقوق همراه است.

زبان، مهم ترین شرط برای اعزام کادر درمان به آلمان

رشته های مورد نیاز در کشور آلمان

کشور آلمان برای افزایش نیروی درمانگر، در رشته های مختلفی اقدام به جذب نیرو کرده است. رشته هایی مانند: پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، پرستاری، رادیولوژی، فیزیوتراپی، علوم آزمایشگاهی، هوشبری، مامایی، تغذیه، بهداشت، فیزیوتراپی، انواع جراحی ها، میکروبیولوژی، خون شناسی، فوریت های پزشکی، بینایی سنجی، ارتوپدی، شنوایی سنجی، پزشکی قانونی، کالبد شناسی، پزشکی غدد، قلب و عروق، گوارش و .‌‌..
از آن جایی که میانگین سنی مردم آلمان رو به افزایش است، این کشور درصدد آن است که در این رشته ها، کادر درمان خود را با پرسنل مجرب و مسئولیت پذیر، کامل کند.

هزینه اعزام کادر درمان به آلمان

هزینه مهاجرت کادر درمان به آلمان، اغلب مربوط به هزینه های زندگی آن هاست؛ زیرا معادل سازی مدرک تحصیلی، هزینه آن چنانی ندارد و این هزینه ها توسط خود دولت آلمان پرداخت می شود. بهتر است پیش از مهاجرت از هزینه های زندگی در آلمان اطلاعاتی را کسب کنید تا با آمادگی کامل راهی این کشور شوید.

اعزام کادر درمان به آلمان از طریق رشته پرستاری

سخن پایانی
موسسه کاریابی بین المللی آرین یکی از با تجربه ترین موسسه ها در زمینه کاریابی در دیگر کشور ها می باشد که تمامی مراحل برای کاریابی متقاضیان را بر اساس قوانین و مصوبات، زیر نظر وزارت کار و تعاون پیش می برد.
شما متقاضیان عزیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره اعزام کادر درمان به آلمان، به سایت موسسه کاریابی بین المللی آرین به آدرس http://aryanapply.com مراجعه کنید.

یا جهت مشاوره تلفنی رایگان با شماره های زیر در تماس باشید :

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کمک خواستن؟ 
مشاوره رایگان
سلام! برای چت کردن در واتس اپ یکی از اعضای ما را در زیر کلیک کنید
ما معمولا در چند دقیقه پاسخ می دهیم
درخواست مشاورهاینستاگرام تماسواتساپ