۱۰ دانشگاه برتر تحصیل پزشکی در آلمان


تحصیل پزشکی در آلمان به عنوان یک مقصد بسیار مطلوب در بین دانشجویان بین المللی شناخته شده است.

برای علاقمندان به تحصیل پزشکی در آلمان بسیار دشوار است که لیستی از بهترین ها دانشگاهها را بیابید.زیرا اکثر دانشگاه ها شرایط فوق العاده ای ارائه می دهند. با تجزیه و تحلیل چندین معیار سایت (CHE University Ranking)، در میان لیست دانشگاه های پزشکی آلمان لیست ۱۰ دانشگاه برتر تحصیل پزشکی در آلمان در ادامه آورده شده است. لطفاً مقاله مهاجرت تحصیلی ۲۰۲۰-۲۰۱۹ را مطالعه بفرمایید.

معیارهای انتخاب ۱۰ دانشگاه برتر تحصیل پزشکی در آلمان

  • جذب دانشجوی بین المللی
  • سیستم آموزش پزشکی
  • ارتباطات بین رشته ای
  • اعتبار علمی و تحقیقاتی
  • آماده سازی بازار کار

لیست ۱۰ دانشگاه برتر تحصیل پزشکی در آلمان

تحصیل پزشکی در آلمان دانشگاه هایدلبرگ

دانشگاه هایدلبرگ (Heidelberg University) با داشتن ۶ دهه قدمت در آموزش و تحقیقات دارای یک  دانشکده عالی پزشکی است.این بخش قصد دارد تا بر چالشهای پزشکی قرن بیست و یکم و پس از آن غلبه کند. با ایجاد چنین بستری برای تحصیل پزشکی با تاکید بر تحقیق و پشتیبانی و حمایت و ارتقا برنامه های تحقیقاتی، تلاش های بسیاری برای ایجاد یک موسسه علمی مرکزی انجام داده است. امروزه، این دانشگاه یک محیط زنده و تعاملی از موسسات تحقیقاتی شناخته شده بین المللی است که دانشجویان سراسر جهان را برای تحصیل پزشکی در آلمان فرا می خواند.

دانشگاه آخن

دانشگاه پزشکی آخن (RWTH) که در سال ۱۹۶۶ تأسیس شد. میزبان ۹ دانشکده مختلف است که از جمله آنها گروه تحصیل پزشکی است. کلینیک آخن شامل چندین کلینیک تخصصی است. انستیتوی نظری و بالینی و سایر امکانات تحقیقاتی، سالن های سخنرانی، دانشکده تخصصی پزشکی و سایر امکانات اجباری برای یک بیمارستان مناسب است. تقریباً ۲۷۰۰ دانشجو در این دانشکده مشغول تحصیل پزشکی هستند.

۱۰ دانشگاه برتر تحصیل پزشکی در آلمان

تحصیل پزشکی در آلمان دانشگاه لوبک

دانشکده پزشکی لوبک (luebeck university( با شهرت عالی در کشور آلمان پیشرو در عرصه علوم پزشکی قرن بیست و یکم است. با تمرکز بسیار جدی بر تحصیل پزشکی تخصص هایی نظیر:

  1. عفونت و التهاب
  2. مغز ، رفتار و متابولیسم
  3. ژنتیک پزشکی
  4. فناوریهای زیست پزشکی

دانشجویان تحصیل پزشکی آلمان فارغ التحصیل لوبک دارای مهارتهای از جمله موارد ذیل هستند.

  • دانش فنی لازم برای آینده
  • توانایی ها و مهارت های عملی
  • کار علمی در محیط های بیمارستانی
  • مهارت های اجتماعی و اخلاقی

دانشگاه ویتن/ هردکه

دانشگاه از قدیمی ترین دانشگاه های خصوصی تحصیل پزشکی در آلمان است.، این دانشگاه در سال ۱۹۸۳ تاسیس شده است.

دانشگاه ویتن/هردکه به عنوان یک دانشگاه بسیار معتبر شناخته شده است. حدود ۱۲۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی پزشکی، علوم پرستاری، دندانپزشکی، اقتصاد، فلسفه و فرهنگ این دانشگاه تحصیل می کنند.در مورد معیارهای ثبت نام، دانشجویان باید در مصاحبه خود دلایل انتخاب رشته مورد نظر خود را تشریح کنند. نکته حیرت انگیز این دانشگاه امتیاز ویژه مصاحبه دانشجو فارغ از نمرات تحصیلی است. 

همانطور که گفته شد، این دانشگاه خصوصی است.دانشجویان مجبورند ماهانه بین ۸۰۰ تا ۲۰۰۰ یورو بابت هزینه های دانشگاهی بپردازند. با این حال، دانشجویان بین المللی همیشه می توانند متقاضی دریافت کمک هزینه و بورسیه شوند.

دانشگاه ماگدبورگ

به دنبال ادغام دانشگاه فنی، دانشکده تربیت معلم و دانشکده پزشکی در سال ۱۹۹۳، دانشگاه ماگدبورگ (otto-von-Guericke-Magdeburg University) یکی از جوانترین دانشگاههای ایالتی شکل گرفت.دانشکده پزشکی برای مقابله با طیف گسترده ای از بیماری ها در منطقه ساکسونی حدود ۱۳۰۰ متخصص آموزش می دهد. تاکید ویژه بر همکاری نزدیک بین کارکنان دانشگاه، اساتید و دانشجویان است. حدود یک سال، این موسسه میزبان حدود ۴۵۰۰۰ بیمار در بیمارستان و تعداد زیادی نفر دیگر در داخل و خارج از مرکز است.  این موسسه آموزش عالی پزشکی، برنامه های موفقی را برای دانشجویان مشتاق ارائه می دهد.

دانشگاه مونستر

دانشگاه مونستر (University of Münster) در سال ۱۷۸۰ تاسیس شده.در قالب هفت مرکزتخصصی، میزبان ۱۵ بخش است و ۲۵۰ دوره مختلف تحصیلی ارائه می دهد.دانشگاه فضایی متشکل از ۵۰۰۰ کارمند و متخصص خبره و ۳۷۰۰۰ دانشجو است. علاوه بر این، در حدود ۴۰۰ توافق نامه همکاری با موسسات دانشگاهی مختلف در سراسر جهان دارد. دانشگاه با شعار و ارزشیابی دانش، تحقیق و کنجکاوی اداره می شود.

دانشگاه وورتسبورگ

دانشگاه وورتسبورگ (Julius-Maximilians-Universität) بیش از ۴ دهه پیش توسط ژولیوس ماکسیمیلیان، شاه Bavaria تاسیس شد. امکانات دانشگاه و موسسات آن در منطقه قدیمی شهر واقع شده اند.این دانشگاه میزبان یک کتابخانه مدرن، یک پردیس جدید هنری لیبرال و چندین موسسه تحقیقاتی است. از ۲۵۰۰۰ دانشجو حدود ۱۰۰۰ دانشجو با پذیرش بین المللی مشغول به تحصیل هستند.

تحصیل پزشکی در آلمان دانشگاه توبینگن

دانشگاه توبینگن (University of Tübingen) یکی از قدیمی ترین دانشگاه های پزشکی آلمان است که در یک شهرک دانشگاهی واقع شده است.

این دانشگاه به دلیل موفقیت در پزشکی، علوم طبیعی و علوم انسانی در سطح بین المللی شناخته شده است.این دانشگاه به ویژه در زمینه های پزشکی و شیمی با برخی از برندگان جایزه نوبل شناخته می شود. بخش پزشکی شامل کلینیک، موسسات علمی و امکانات نظری بزرگترین انستیتوی آموزش پزشکی در منطقه بادن-وورتمبرگ است.

دانشگاه فرایبورگ

دانشگاه فرایبورگ (University of Freiburg) با قدمت طولانی در تدریس موفق در علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم طبیعی شناخته می شود. این دانشگاه تحت ۱۱ دانشکده فعالیت میکند. مرکز پزشکی فرایبورگ دارای کارمندان بالغ بر ۱۰۰۰۰ متخصص است که از ۵۸۰۰۰ بیمار نیازمند مراقبت پزشکی مراقبت می کنند. مرکز پزشکی دانشگاه معتقد است که علوم پایه و تحقیقات بالینی پیش نیازهای لازم برای تحقق جدیدترین تخصص و معالجه پزشکی است. بنابراین تحقیقات مداوم و جدید توسط پزشکان و متخصصان را پشتیبانی می کند.

۱۰ دانشگاه برتر تحصیل پزشکی در آلمان

دانشگاه لایپزیگ

دانشگاه لایپزیگ (Leipzig University) دومین دانشگاه قدیمی آلمان است.

فارغ التحصیلان مشهور این دانشگاه عبارتند از: لایبنیتس ، گوته ، نیچه ، واگنر و آنجلا مرکل. همچنین ۹ نفر از برنده جایزه نوبل مرتبط با دانشگاه لایپزیگ هستند.دانشکده پزشکی یک مؤسسه آموزشی با بیش از ۳۰۰۰ دانشجو در پزشکی و دندانپزشکی است. بیمارستان دانشگاه لایپزیگ پیشتاز در عرصه خدمات بهداشتی است. دانشکده پزشکی به همراه بیمارستان دانشگاه از بزرگترین موسسات پزشکی است که میزبان ۴۸ کلینیک و انستیتو در ۵ بخش جداگانه است. شعار دانشکده پزشکی لایپزیگ تحقیق، آموزش، شفابخشی است.

خدمات اخذ پذیرش تحصیلی آلمان

گروه  آرین اپلای همواره در تلاش است با بالا بردن اطلاعات مخاطبان محترم خود، ضمن معرفی بهترین دانشگاه های جهان فرصت های اقامت آلمان و اخذ پذیرش تحصیلی اروپا را پیشنهاد دهد. از این رو می توانید با ثبت درخواست مشاوره رایگان با ما مشاوره کنید. همچنین مفتخر هستیم فرصت های ویژه اخذ پذیرش تحصیلی و فرصت های شغلی مورد نیاز را از طریق کانال اینستاگرام آرین اپلای اطلاع رسانی کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کمک خواستن؟ 
مشاوره رایگان
سلام! برای چت کردن در واتس اپ یکی از اعضای ما را در زیر کلیک کنید
ما معمولا در چند دقیقه پاسخ می دهیم
درخواست مشاورهاینستاگرام تماسواتساپ