اجاره در آلمان

Rent in Germany


اجاره در آلمان
آیا با شرایط اجاره در آلمان آشنا هستید؟ آیا تفاوت اجاره سرد و گرم در آلمان را می دانید؟ آیا می دانید مفهوم اجاره کامل و خالص در آلمان چیست؟ لطفاً همچنان همراه با باشید تا در رابطه با پاسخ پرسش های فوق و مفهوم واژه های اجاره برای شما صحبت کنیم

.Rent in Germany


انواع اجاره در آلمان
احتمالا شما نیز در حین جستجو در سایت های مسکن اجاره ای آلمان به عبارت هایی نظیر اجاره خالص (Nettomiete) و اجاره کامل (Bruttomiete) برخورد کرده‌ اید و شاید هم به طور دقیق متوجه تفاوت آنها با یکدیگر نشده اید. به طور کلی اجاره مسکن و محل کسب و کار در آلمان دارای انواع مختلفی است که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد.
اجاره خالص (Bruttomiete)
عبارت های اجاره خالص و اجاره کامل زمانی مطرح می شوند که بخواهید محلی برای کسب و کار و تجارت اجاره کنید. اما منظور از اجاره خالص این است که هزینه اجاره محل کسب و کار خود را بدون احتساب مالیات پرداخت کنید.
اجاره کامل (Bruttomiete)
اجاره کامل در آلمان به این معنی است که هزینه اجاره مکان کسب و کار خود را به همراه مالیات بپردازید.
اجاره یا Miete
اجاره یا Miete پایه اجاره ای است که برای یک واحد مسکونی پرداخت می کنید. برای تعیین پایه اجاره معیارهای مختلفی نظیر محل ساختمان، سال ساخت، ایالت، شهر، سال ساخت و وضعیت داخلی ساختمان مد نظر قرار می گیرند. البته اگر نوع اجاره، اجاره سرد باشد گزینه دیگری با عنوان (Mietspiegel) برای تعیین میانگین اجاره منزل در آلمان وجود دارد. Mietspiegel از طرف سندیکاهای مستاجران و صاحب خانه ها تنظیم می شود

.Rent in Germany


اجاره سرد یا Kaltmiete
زمانی که اجاره منزل را بدون احتساب هزینه های جانبی پرداخت کنید، نوع اجاره سرد یا Kaltmiete خواهد بود.
اجاره گرم یا Warmmiete
منظور از اجاره گرم شامل مواردی است که علاوه‌بر بر اجاره اصلی باید هزینه های جانبی را نیز پرداخت کنید. در واقع اجاره گرم شامل مجموع اجاره سرد با اجاره خالص و همچنین مجموع اجاره سرد با اجاره کامل است.
به عبارت دیگر برای محاسبه اجاره Warmmiete باید اجاره Kaltmiete را به اضافه Nebenkosten یا Betriebskosten کرد. Betriebskosten و Nebenkosten شامل هزینه های همیشگی نظیر آسانسور، آنتن تلویزیون، نظافت ساختمان، روشنایی ساختمان، دفع فاضلاب، دفع زباله و بیمه‌ های ساختمانی هستند.
هزینه گرمایی (Heizkosten) و هزینه آب گرم (Warmwasser) هرچند که در لیست هزینه های جانبی قرار دارند. اما در قراردادهای اجاره به صورت جداگانه درج می شوند.
هزینه های Nachzahlung
منظور از هزینه های Nachzahlung شامل مابه التفاوت هزینه های جانبی محاسبه شده در آخر هر سال از میزان اجاره پرداختی مستاجر در طول است که از مستاجر دریافت می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کمک خواستن؟ 
مشاوره رایگان
سلام! برای چت کردن در واتس اپ یکی از اعضای ما را در زیر کلیک کنید
ما معمولا در چند دقیقه پاسخ می دهیم
درخواست مشاورهاینستاگرام تماسواتساپ