مهاجرت کاری به آلمان

مهاجرت کاری به آلمان

مهاجرت کاری به کشور آلمان

مهاجرت کاری به آلمان موضوعی است که در این مقاله در مورد آن صحبت خواهیم کرد. آلمان، یک کشور اروپایی است و به عنوان یکی از صنعتی ترین کشورهای این قاره مطرح می باشد. بالا بودن رشد و ثبات اقتصادی، بازار کار عالی و فراهم بودن بهترین شرایط برای تحصیل باعث شده که این کشور به یکی از جذاب ترین کشورها برای مهاجرت تبدیل شود. این کشور، کشور بسیار ثروتمندی بوده و 16 ایالت دارد. تعداد کمپانی ها و شرکت های تولیدی این کشور بالاست و به همین سبب است که از آلمان به عنوان چهارمین قدرت صنعتی در جهان یاد می کنند. صنعتی بودن این کشور موجب به وجود آمدن بسیاری فرصت های شغلی در آن شده است. این کشور در سال های گذشته با کمبود نیرو مواجه شده و دولتمردان برای جبران این کمبود، شروع به جذب نیرو از دیگر کشورهای جهان کرده اند. به همین علت ما تصمیم گرفتیم مقاله ای در رابطه با مهاجرت کاری به آلمان آماده کرده و اطلاعات مورد نیاز در این خصوص را در اختیار شما قرار دهیم.

صفر تا صد مهاجرت کاری به آلمان

صفر تا صد مهاجرت به آلمان

قبل از آنکه در مورد شرایط و پیش نیازهای مهاجرت کاری به آلمان صحبت کنیم، لازم می دانیم به بررسی وضعیت کار و نرخ بیکاری در این کشور بپردازیم. آخرین آماری که از نرخ بیکاری این کشور در دسترس است، نشان می دهد که نرخ بیکاری این کشور در سال 2019، 4 درصد بوده است. پایین بودن این نرخ، یکی از دلایلی است که باعث شده افرادی زیادی به پیدا کردن یک شغل مناسب در این کشور علاقه مند شوند.

برای آگاهی از صفر تا صد مهاجرت به آلمان باید بدانید که این کشور به دو روش، ویزای کاری صادر می کند. اگر تمایل داشته باشید در این کشور مشغول به کار شوید، یا می بایست ویزای جستجوی کار دریافت کنید و یا بلوکارت. کسانی که موفق شوند ویزای جستجوی کار در این کشور را دریافت کنند می توانند به مدت 6 ماه در کشور آلمان حضور پیدا کرده و برای پیدا کردن یک شغل مناسب، تلاش کنند. اگر در این بازه زمانی، یک شغل مناسب یافتید، می بایست در قدم بعدی برای دریافت ویزای کاری اقدام کنید، در غیر این صورت باید کشور آلمان را ترک کنید.

نوع دیگری از ویزا که به علاقه مندان مهاجرت کاری به آلمان داده می شود، بلو کارت است. بلو کارت و یا کارت آبی تنها به کسانی تعلق می گیرد که با یک کارفرمای آلمانی صحبت کرده و به اصطلاح job offer داشته باشند. پیش شرط دیگری که صدور این ویزا نیاز دارد، میزان حقوق دریافتی است؛ میزان دستمزد فرد باید همان مبلغی باشد که سفارت آلمان تعیین کرده است. گرفتن بلو کارت مزیت های زیادی دارد که از آن جمله می توان به همراهی خانواده متقاضی ویزا و گرفتن اقامت دائم این کشور اشاره کرد.

شرایطی سنی مهاجرت کاری به آلمان

شرایط سنی مهاجرت کاری به آلمان

موضوع مهم دیگری که باید به آن توجه شود، شرایط سنی مهاجرت کاری به آلمان است. همان طوری که در ابتدای این متن اشاره شد، کشور آلمان با کمبود نیروی کاری مواجه شده و به همین دلیل درصدد جبران این کمبود برآمده و سعی دارد به تقاضای افرادی که تمایل دارند در این کشور کار کنند، پاسخ مثبت دهد. از آنجایی که سن بازنشستگی در این کشور 60 سال است، به همین جهت افرادی که سن آنها تا نهایت 40 و یا 45 سال است، شانس دریافت ویزای کاری دارند؛ پس، افرادی که سن آنها بالاتر از 45 سال باشد، شانس زیادی برای گرفتن ویزا و مهاجرت کاری به آلمان ندارند. خوب است به هنگام درخواست ویزا به این مساله توجه داشته باشید تا درخواست شما برگشت داده نشود.

تجربه مهاجرت کاری به آلمان

تجربه مهاجرت کاری به آلمان با سختی ها و شیرینی های زیادی همراه خواهد بود. نه تنها در مهاجرت کاری به آلمان بلکه در مهاجرت به دیگر کشورها، همیشه این سختی ها و شیرینی ها با هم توام بوده و قابل تفکیک نیستند. حضور در یک محیط جدید، تبدیل شدن به یک متخصص، فراگیری یک زبان جدید، تلاش برای داشتن آینده ای درخشان و امیدوارکننده، آشنایی با یک فرهنگ جدید و پیدا کردن دوستانی جدید و مواردی از این دست، نمونه ای از شیرینی ها و جذابیت های مهاجرت کاری به این کشور هستند. البته این مزیت ها جدای از تمامی امکانات و خدماتی است که در این کشور وجود دارد. برای مثال، کشور آلمان یکی از قانون مندترین کشورهای دنیاست و این موضوع در نوع خود، مساله بسیار مهمی به نظر می رسد.

البته برای افزایش روشنگری نسبت به این مقوله، باید در مورد سختی ها و تلخی هایی که مهاجرت کاری به این کشور دارد نیز صحبت شود. اگر شما به بهترین کشورهای دنیا از نظر شرایط زندگی و کاری نیز مهاجرت کنید، باز هم به عنوان یک فرد خارجی به شما نگاه می شود و این نگاه برای برخی افراد بسیار آزاردهنده و عذاب آور است. البته برای کسانی که با همه وجودشان برای به دست آوردن بهترین ها هستند، تحمل این نگاه ها باید به یک کار عادی تبدیل شده و افزایش صبر در این شرایط بهترین راهکاری است که می توان پیشنهاد کرد.

راحت ترین راه مهاجرت کاری به آلمان راحت ترین راه مهاجرت کاری به آلمان

راحت ترین راه مهاجرت کاری به آلمان در صورتی است که شما در یکی از مشاغلی که این کشور به آن نیاز فراوان دارد، به متخصص تبدیل شوید. اگر آرزوی مهاجرت کاری به این کشور ثروتمند و امن را در سر می پرورانید و به دنبال مهاجرت کاری به آلمان هستید، توصیه می کنیم به بررسی مشاغلی بپردازید که از نظر کاری وضعیت خوبی در این کشور دارند. با بررسی این مشاغل فرصت آنکه در حوزه مورد علاقه تان مهارت کافی پیدا کنید، وجود خواهد داشت و به این شکل دروازه های این کشور برای پذیرش شما باز خواهند شد.

راحت ترین راه مهاجرت کاری به آلمان

مهاجرت کاری به آلمان 2022

مهاجرت کاری به آلمان 2022 با توجه به شرایط سختی که این کشور در سال های 2020 و 2021 به دلیل شیوع کرونا داشت، نسبت به سال های گذشته آسان تر شده است. این کشور نیز به مانند دیگر کشورهای جهان با شیوع کرونا، دچار شوک عظیمی شد و با تولید واکسن و مقاوم شدن بدن افراد نسبت به این بیماری در سال 2022، کشور آلمان درصدد است تا سال جدید را به شکل متفاوت تری نسبت به قبل شروع کند. در سال های گذشته، کسانی که قصد داشتند در قالب مهاجرت کاری به این کشور وارد شوند باید مدرک لیسانس ارائه می کردند، اما  در سال 2022 با داشتن مدرک کاردانی نیز امکان مهاجرت کاری به این کشور فراهم شده است. این اتفاق، شانس پیدا کردن یک کار مناسب در کشور آلمان را دو چندان کرده است.

ویزای کار آلمان بدون مدرک تحصیلی

کار در آلمان بدون مدرک تحصیلی

یکی از نگرانی ها و دغدغه های علاقه مندان مهاجرت کاری به آلمان، مدرک تحصیلی است. بسیاری که مدرک تحصیلی ندارند، این تصور را دارند که کشور آلمان ویزای کاری برای آنها صادر نخواهد کرد. چنانچه بنا به دلایل مختلف، تصمیم خود را برای مهاجرت کاری به آلمان گرفته اید، خود را از بابت نداشتن مدرک تحصیلی سرزنش نکرده و همه چیز را به ما بسپارید؛ ما به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید بدون داشتن مدرک تحصیلی، در کشور آلمان مشغول به کار شوید.

 

 

کمک خواستن؟ 
مشاوره رایگان
سلام! برای چت کردن در واتس اپ یکی از اعضای ما را در زیر کلیک کنید
ما معمولا در چند دقیقه پاسخ می دهیم
درخواست مشاورهاینستاگرام تماسواتساپ